Personel Devam Takip Kontrol Sistemi

PDKS

PDKS; İşletmelerde çalışan personellerin belirlenen zamanlarda girip belirlenen zamanlarda çıkmasını sağlamak, geç kalan , erken çıkan yada devamsızlık yapan kişiler olursa da bunları raporlayıp sisteme girilmiş prensip parametreleri ile gerekli cezai yaptırımların yapılmasıdır. PDKS Sistemi aynı zamanda kişinin yapmış olduğu fazla mesai ve primlerini de hesaplayarak maaşına ekleyebilir. İş disiplinini arttırarak bahanelerin önüne geçer ve üretimin artmasına katkıda bulunur.

PDKS Çeşitleri Nelerdir?

  • Kartlı PDKS; Kredi kartı ebadında barkotlu yada proximity kartlar ile çalışır.PDKS terminali giriş ve çıkışın müsait olduğu bir konuma monte edilir.Her çalışana ise PDKS kartlarından verilir.Giriş ve çıkışlarında personeller bu kartları barkodlu ise cihazdan slip çekerek proximity ise kartı okuyucuya göstererek kullanır.PDKS Cihazının da biriken datalar bilgisayara aktarılarak puantaj yapılır.Program üzerinden kişilerin tüm hareketleri izlenerek maaş hesaplaması yapılır.

  • Parmak izli PDKS; Şuan en yaygın ve en etkin kullanılan sistem olup en büyük avantajı personellerin birbirleri yerine kartlarını okutmalarını ve kartım evde kaldı, kartım kayboldu gibi bahanelerle sistemin çalışmasını olumsuz yönde etkilemek isteyenleri önlemesidir.Bir personelin 10 parmağı da sisteme tanıtılır ola ki biri okumazsa geri kalan 9 seçenekten biri ile geçiş yapılabilir.Parmak izlerinin ilk tanıtılması ve DPI oranı çok önemlidir. PDKS PROGRAMININ ÖNEMİ Donanımların kalitesi ve uygulanabilirliğinin önemi hiç şüphesizdir fakat PDKS yazılımının içeriği,esnekliği,diğer yazılımlarla haberleşebilmesi,uzak erişimle destek alabilmesi, sürekli güncellenmesi ve düzgün hesaplama yapması en önemli unsurdur. Günümüzde bir çok firma PDKS sistemi satmakta ve sistemlerinin yeterli olmaması sebebiyle işletmeler mağdur olmaktadır.Bazı satıcılar sistemlerini ucuza getirebilmek için pdks cihazını bir firmadan pdks yazılımının da farklı bir firmadan tedarik etmektedir.Amaç en ucuzu mal ederek satış rakamlarının rekabetçi görünmesini sağlamaktır.



Tanımlar ekranından personel bilgileri, çalışma sürelerinin bulunduğu vardiya bilgileri, departman bilgileri, mağaza ve meslek bilgileri sisteme kaydedilebilir.

Her personel için gerekli tüm detayları içeren bilgiler sisteme kaydedilebilir. Personel giriş ve çıkış bilgilerini takip edebileceğiniz donanımlar; parmak okuma cihazları, yüz tarama sistemleri, retina tarama sistemleri ve proximity (manyetik kart okuyucu) cihazlarıdır. Bu donanımların haricinde barkod okuyucu cihazları da kullanarak ekstra donanım maliyeti olmadan PDKS yazılımını kullanabilirsiniz.




Personel mesai, mola, yemek ve izin hareketlerinin detaylarını ve özet tablolarını raporlayabileceğiniz raporlar mevcut. İlgili raporları Excel, Html ve Txt gibi yaygın formatlarda kaydedebilirsiniz. Birden fazla rapor aldığınızda işaretlediğiniz bir personel ekrandaki diğer raporlarda da işaretlenmiş olarak karşınıza geleceğinden raporları yorumlamanıza yardımcı olacak özellikler bulunmaktadır. Örneğin günlük mesai giriş çıkış, haftalık izin ve özel atama raporlarına bakarken bir personeli işaretlediğinizde, tüm raporlarda ilgili personel işaretli olarak karşınıza gelecektir, bu nedenle karşılaştırma ve yorumlama süresi çok daha kısa olacaktır.




İki tarih aralığında mesai başlangıç saatlerinin bulunduğu raporda geç gelen personelin giriş saati kırımızı renkle karşınıza geleceğinden, hangi personelin hangi tarihte mesaisine geç başladığını gözlemleyebilirsiniz. Aynı raporda tercihe göre olması gereken giriş saatlerini de raporlayabilirsiniz.

Aynı formattaki raporu sadece mesai çıkış saatlerini listelemek içinde kullanabilirsiniz. Sistem mesaiye geç başlayan personel bilgisini firma yönetici veya yöneticilerinin cep telefonlarına SMS göndererek bilgilendirebilir.



Personel Devam Kontrol Sistemi Yazılımı merkez ve zincir şubeleri olan organizasyonlarda veya bağımsız fabrika, ofis mağaza gibi çalışma ortamlarında kullanılabilir.

Merkezde veya mağazalarda çalışan personelin haftalık, aylık veya iki tarih aralığındaki çalışma saatlerinin sisteme tanımlanması kolay bir şekilde yapılabilmektedir.

İlgili ekranlarda personelin hangi saat dilimlerinde çalışması gerektiği renk ayrımlarıyla takip edilebilir. Örneğin kırmızı renkli vardiya tanımları sabah vardiyalarını, yeşil renkli vardiya tanımları öğlen vardiyalarını temsil edebilir. Vardiya tanımları ve tanımlı vardiyaların renk atamaları kullanıcılar tarafından yapılabilir.

Vardiya atamaları tercihe göre ikili onay sistemiyle yapılabilir. Her mağaza müdürü kendi mağazasında bulunan personelin vardiya atamalarını yaptıktan sonra, merkez bilgiişlem veya ilgili birim mağaza müdürlerinin gerçekleştirmiş olduğu atamaları kilitleyebilir. Bu işlemle artık mağaza personelinin çalışma saatleri sadece merkezde bulunan yetkililer tarafından yapılabilir. Yine tercihe göre mağaza müdürlerine yapılan atamaları değiştirme yetkileri de verilebilir.